طلا کم اجرت یعنی چی ؟


طلا کم اجرت یعنی چی ؟زمانی که صحبت از خرید طلا می‌کنیم، یکی از معیار هایی که در تصمیم گیری و انتخاب افراد تاثیرمی گذارد اجرت ساخت طلا می‌باشد. اجرت طلا هزینه ای است که بابت مراحل طراحی و ساخت زیورآلات در نظر گرفته می‌شود.

این فرآیند بسته به اینکه طرح محصولات چگونه است می‌تواند مقادیر متفاوتی را در بر داشته باشد.درواقع ظریف بودن محصول ، زیبایی، مدل و طراحی آن، تاثیر مستقیم بر روی میزان اجرت دارند. معمولاً طلاهایی که از نظر طراحی بیشتر کار شده اند ، اجرت بالاتری دارند و طلاهایی که طراحی ساده‌تری دارند، اجرت کمتری خواهند داشت.

در دنیای امروزی قیمت انواع طلا و جواهر بر اساس وزن و میزان طلا به کار رفته و همچنین هزینه  ساخت محاسبه خواهد شد.به عبارتی دیگرافراد هنگام خرید انواع مختلف زیورآلات هزینه‌ای بابت ساخت آن  نیز باید پرداخت نمایند. این هزینه  علاوه بر وزن طلا بر اساس گرم است و به آن اجرت طلا می‌گویند.

منظور از طلا کم اجرت چیست؟

ممکن است این سوال برای شما هم به وجود آید که طلا کم اجرت یعنی چی و چرا برخی از افراد ترجیح می‌دهند طلای کم اجرت  را خریداری نمایند؟

طلای کم اجرت جزء طلاهایی محسوب می‌شود که در اشکال ساده، ظریف و مینیمال طراحی می‌شود و به همین دلیل اجرت ساخت کمتری نسبت به سایر طلاها دارد. تولیداتی  که با استفاده از دستگاه CNC ساخته می‌شوند نوع دیگری از طلاهای کم اجرت می باشند.

این تولیدات به‌دلیل اینکه با دستگاه ساخته می شوند، کار کمتری نیاز دارند و در نتیجه هزینه ساخت کمتری را نیز در بر می‌گیرند.این در حالی است که طلاهایی که توسط طلاساز ساخته می‌شوند، کار و زمان بیشتری نیاز دارند.درنتیجه اجرت بیشتری خواهند داشت.  گاهی‌اوقات نیز سفارشات طلا فروش بسیار زیاد است ، همچنین طلا فروش دارای اعتبار بسیار بالایی می باشد.در این موارد نیز طلا سازاجرت ساخت بسیار کمی را در نظر می‌گیرد.

در نتیجه قیمت نهایی آن،بسیار ارزان‌تر می‌شود. این نوع کارها برای طلاساز بسیار با ‌صرفه هستند به همین دلیل است که اجرت پایین طلا می‌تواند سودآوری خوبی را برای او در پی داشته باشد.

طلای بدون کارمزد یا بدون اجرت چیست؟

در حقیقت طلای بدون کارمزد همان طلای دست دوم است. یعنی این‌که طلا قبل از شما توسط فرد دیگری خریداری و استفاده شده است و اکنون آن فرد تصمیم فروش آن را دارد. بنابراین در خرید طلای دست دوم هیچ پولی بابت هزینه ساخت و یا اجرت پرداخت نخواهید کرد.

 

راه های ارتباط با ما

ایمیل

info@nima-goldgallery.com

شماره تماس

02122524264-09124906476

آدرس وبسایت https://nima-goldgallery.com

اینستاگرام: nima_goldgallery

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

علاقمندی هاسبد خریدتماس با ما