نگین اتمی چیست؟

نگین اتمی چیست؟

نگین های اتمی سنگ های ساخته دست انسان می باشند و ارزش کمتری نسبت به دیگر سنگ های طبیعی دارند. بیشتر اوقات برای کاهش هزینه‌ ها از نگین اتمی استفاده می شود. بنابراین افراد بیشتری قدرت خرید پیدا کرده و فروش جواهرات بیشتر خواهد شد.

نگین اتمی بسیار شبیه به الماس  می باشد و یک فرد غیرمتخصص نمیتواند تمایز میان آن  را به درستی تشخیص دهد. اما در واقع نگین اتمی نه تنها شکل و برشی از الماس نیست، بلکه اساسا یک سنگ قیمتی محسوب نمی شود و شکل گیری آن مانند بسیاری از این نوع سنگ ها، نتیجه سالیان سال فرایند طبیعی درون زمین نمی باشد.

نگین اتمی سنگی مصنوعی و ساخته دست بشر است. به همین دلیل از میزان ارزش آن تا حد زیادی کاسته می گردد و البته شکل ظاهری اش نیز تفاوت هایی با الماس دارد.

مثلا نگین اتمی تیره تر است و نور را به خوبی منعکس نمیکند درست برخلاف الماس و برلیان که بسیار درخشنده هستند و زیبایی چشم گیری دارند. در نتیجه کاربرد ان ها در طراحی انواع زیورآلات گزینه بسیار بهتری خواهد بود.الماس مقاومت و استحکام بیشتری دارد و میتواند به روی سطوح مختلف خط بیندازد.

سنگ های قیمتی مشابه

یاقوت از نظر ظاهری با روبی اسپینل یکسان است. در واقع، بسیاری از سنگ‌های قیمتی قرمز معروف قدیمی که تصور می‌شد یاقوت هستند، در واقع اسپینل هستند. یاقوت سرخ و اسپینل اغلب با هم در محیط معدنی مشابهی وجود دارند.

معروف ترین یاقوت سرخ شاهزاده سیاه که در تاج سلطنتی انگلستان قرار داشت، زمانی تصور می شد که بزرگترین یاقوت بریده شده باشد، تا اینکه تجزیه و تحلیل علمی مشخص کرد که در واقع اسپینل است. گارنت (به ویژه Pyrope) و تورمالین قرمز (Rubellite) نیز ممکن است شبیه یاقوت باشند، اگرچه یاقوت به طور قابل توجهی سخت تر است.

راه های ارتباط با ما

ایمیل

info@nima-goldgallery.com

شماره تماس

02122524264-09124906476

آدرس وبسایت https://nima-goldgallery.com

اینستاگرام: nima_goldgallery

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

علاقمندی هاسبد خریدتماس با ما